Mezőhegyes

Mezőhegyesről pillanatok

2013.10.23 12:54

Hétvégén elmentünk kirándulni Mezőhegyesre a férjemmel. Mezőhegyes város, Békés megyében található, 1872-ben községi, 1971-ben nagyközségi rangot kapott, 1989.  március 1-jén lett város.

Érdekesség, hogy egész Magyarország lóállományát átformáló lótörzset, lófajtát a 19. század második felétől itt tenyésztettek ki. Az a tény, hogy az állami ménesekből kiválogatott magyar lovak az 1878. évi párizsi világkiállításon a francia köztársasági elnök nagy aranyérmét nyerték el, Kozma Ferencnek köszönhető. Méltán kapta meg a francia Becsületrend tiszti keresztjét, majd később a Szent István Rend lovagkeresztjét.

Kozma tevékenységének talán legnagyobb nyilvános elismerése az 1885. évi általa szervezett országos lótenyésztési kiállítás hatalmas sikere volt. Itt kerültek ország-világ elé közel két évtizedes irányítómunkájának eredményei.

Sétáltunk a városban, megnéztük az Északi nagydiadalívet, a Déli nagydiadalívet, 1807-ben épültek. Elsétáltunk a kocsi múzeumba, az iker szárazmalomba, régi víztornyot is útba ejtettük, a katolikus templom, mely 1846-ban épült.

Már nagyon megéheztünk és elmentünk a Béka-tóhoz horgászni. Még hogy a nők nem tudják befogni a szájukat, az én uram csak mondta, mondta, és természetesen a halak meg csak távolodtak tőlünk egyre. Végre beállt a szája és sikerült is fognunk egy kisebb halacskát, amit meg is sütöttünk nyárson.

Délután a nagy ebéd után ismét nézelődtünk a városban.

A török pusztítása után a terület elnéptelenedett, de Csekonics József lovaskapitány javaslatára1785-ben II. József, a "kalapos király" ménestelepet alapított itt, amellyel elősegítette a falu újratelepülését. A kb. 60 épület együttese ma műemléki védelem alatt áll.

Mezőhegyesen alagútrendszer is létezik, ez nem védett, de szerves része Ómezőhegyes és a ménesosztály építészetének. Sok helyen szándékosan, sok helyen a földmunkák során beomlottak az alagutak. Sajnos ezt nem lehet megnézni.

Ezzel sajnos el is telt a napunk, de még vissza fogunk jönni ide.

Hírlevél

Hírlevélre való feliratkozás

A Földközi tenger része az Adriai tenger, az Appennin és a Balkán félsziget által határolt öble.A medence teljes hossza 820 kilométer, átlagos szélessége 160 kilométer. Délen a 71 kilométer széles Otrantói-szorossal kapcsolódik a Jón-tengerhez. Felszíne 132000 négyzetkilométer.

Az Adriai-tenger az ókori Hét tenger egyike. A tengervíz sótartalma nagyon változó, az északi és a déli része között. Az Adria északi részén az árapály szintkülönbsége elérheti a 110 cm-t, amely a vihardagályok idején komoly gondokat okoz Velencének.

Bibione egyik kedvelt nyaralóhely, gyönyörű tiszta a tenger. Kedvelt nyaralóhelye a családoknak, hiszen kisgyerekesek sokasága nyaral itt, mert lassan mélyül a tenger, de a kutyások is imádják, mert nekik van egy saját kialakított részük.

Nagyon sok vizisportot kipróbálhatunk itt, de a parton is nagyon sok sportolási lehetőség van.

De persze ejtőzhetünk is csak úgy a finom homokban, hisz olyan jó érzés, amikor egy-egy szellő végig simogat bennünket és közben kedvenc könyvünket olvassuk, vagy épp csak nézelődünk…

A városban is nagyon sok lehetőség van, sétálni, kerékpározni, üldögélni egy kávézó vagy étterem teraszán.

Szinte mindig vannak programok, amikbe olykor csak épp belecsöppenünk, utcazenész, akik a hangulatunkat alakítják.

Keddenként kihagyhatatlan a piac, itt az igazi színes kavalkád, megvehetünk mindent, amire szemünk-szánk áhítozik. Találunk itt sajtot, zöldséget, halat, húst, de bőrkabátot, finom puha szőrmét, táskát…cipőt, felsorolni is nehéz.

Érdemes nyitott szemmel járni, hiszen tényleg mindent megtalálunk a piacon.

Amíg nyaralunk elmehetünk a szomszédos városokba, például megnézhetjük a szigeteket, Velence, Burano, Murano, Torcello. De Portogruaro, Trieszt, Tarvisio, Caorle gyönyörű történelmi belvárosával is elkápráztat bennünket.

Segítünk MINDENKINEK  megtalálni a számára kedvező apartmant! Írjon és kérje személyre szabottan árainkat. 10 % kedvezmény és nincs közvetítői díj!